تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین و همچنین از ارزانترین گزینه های غذایی است. این ماده نه تنها سرشار از پروتئین است بلکه حاوی آنتی اکسیدان ها، کلسیم، ویتامین ها و اسیدهای آمینه نیز هست.

 

زرده تخم مرغ نسبت به سفیده آن خاصیت بیشتری دارد؛ زیرا حاوی کولین هستند که به مبارزه با LDL کمک می کند. بنابراین دفعه بعد که برای خوردن زرده های خوشمزه تخم مرغ در رژیم غذایی خود شک نکنید نکنید. سعی کنید تخم مرغ های ارگانیک را تا حد امکان خریداری کنید، زیرا عاری از هورمون های آنتی بیوتیک و واکسن هستند.

در زیر برخی مزایای شگفت انگیز تخم مرغ آورده شده است:

۱٫ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

یک تخم مرغ در روز سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به مبارزه با بیماری ها، ویروس ها و عفونت ها کمک می کند. تخم مرغ به سیستم ایمنی بدن کمک می کند و تیروکسین را تنظیم می کند، زیرا حاوی ¼ مقدار توصیه شده روزانه سلنیوم است.

بچه ها به اندازه کافی سلنیوم دریافت نمی کنند، از این رو اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی آن ها به جلوگیری از برخی بیماری ها کمک می کند. بیماری ها به ویژه قلب، استخوان ها و مفاصل را هدف قرار می دهند. بچه ها عاشق خوردن تخم مرغ هستند. این بهترین راه برای اضافه کردن آن به مواد غذایی است.

۲٫ کلسترول خوب (HDL)

یک تخم مرغ حاوی حدود ۲۱۲ میلی گرم کلسترول است که در گروه HDL قرار می گیرند. این نوع کلسترول خوب است که به تنظیم کلسترول بد( LDL ) کمک می کند. تخم مرغ برای افرادی که از کلسترول رنج می برند، مضر است. اما مسئله این است که تخم مرغ حاوی HDL است که به کاهش و کنترل LDL کمک می کند. بنابراین تخم مرغ ها مکمل خوبی برای صبحانه هستند اما قطعاً در حد اعتدال باید مصرف شوند.

۳٫ سلامت قلب

دانشمندان با تحقیقات بیشتر دریافتند که انواع مختلفی از کلسترول LDL وجود دارد که می تواند بد باشد. اینها به اندازه ذرات موجود در کلسترول LDL مربوط می شوند. هر چه ذره بزرگتر باشد، تهدید بیشتری برای مشکلات قلبی عروقی ایجاد می کند. تخم مرغ ها نه تنها HDL دارند بلکه LDL را در بدن نیز اصلاح می کنند تا مفیدتر شوند و خطر بیماری قلبی را کاهش دهند.

۴٫ تقویت کننده انرژی

مواد غذایی منبع اصلی تأمین کننده انرژی بدن هستند، به همین دلیل باید به کیفیت مواد غذایی توجه داشته باشید. بهتر است غذایی انتخاب کنید که به آرامی انرژی موثر را آزاد کند. به همین دلیل است که تخم مرغ منبع عالی انرژی است. یک تخم مرغ شامل ۱۵٪ میزان توصیه شده روزانه ریبوفلاوین به همراه ویتامین B2 است که به تأمین انرژی مورد نیاز کمک می کند.

۵٫ مو و پوست سالم تر به نظر می رسد

تخم مرغ حاوی ویتامین B5 و B12 علاوه بر ویتامین B2 است. ویتامین های پیچیده B به تغذیه پوست، مو، چشم و کبد کمک می کنند. پروتئینی که در تخم مرغ موجود است به تقویت مو کمک می کند. بیوتین (نوعی ویتامین B) پوست سر را تقویت می کند و باعث تقویت رشد مو می شود. تخم مرغ به افزایش سطح خون لوتئین و زاکزانتین کمک می کند، تا پوست جوان تر و نرم تر به نظر برسد.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 12 =