به گزارش بهداشت نیوز، اولگا کوبرلاوا متخصص تغذیه اظهار کرد: تخم مرغ ۱۳٪ پروتئین و ۱۲٪ چربی، کلسیم، فسفر و یک مجموعه کامل از ویتامین‌ها است. فواید تخم مرغ به رنگ پوسته بستگی ندارد. رنگ فقط به نژاد مرغ بستگی دارد، بنابراین ارزش تخم‌های قهوه‌ای و سفید یکسان خواهد بود.

او افزود: یک فرد سالم می‌تواند حداکثر دو یا سه تخم مرغ در روز بخورد. از نظر تئوری، می‌توانید در هفته ده تخم مرغ یا بیشتر بخورید، اما بهتر است که تعداد آن‌ها پنج یا شش مورد بیشتر نباشد.

اولگاه کوبرلاوا در ادامه گفت: بدن در هر حالتی زرده تخم مرغ را جذب می‌کند؛ خام، جوشانده، نرم و غیره. با این حال، تخم مرغ خام می‌تواند خطر سالمونلوز (یک عفونت روده‌ای حاد است که می‌تواند نارسایی کلیه را تحریک کند) ایجاد کند.

پیش از این دانشمندان ثابت کرده بودند که خطر ابتلا به دیابت مستقیماً با افزایش مصرف تخم مرغ در ارتباط است. 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =